Posts tagged ‘lelaki’

Wanita itu…..

wanita

WANITA ITU….

WANITA ITU SEDERHANA..
Ia hanya ingin dihargai oleh lelaki yang dicintainya.
Ia hanya ingin dijaga kehormatannya oleh kekasih halalnya.
Ia hanya butuh ketulusan dan kasih sayang yang sesungguhnya.

WANITA ITU KUAT..
Ia mampu tetap tersenyum kala teriris hatinya.
Ia mampu tetap berharap walau terkadang hanya kebohongan yang didapatkan.
Ia mampu tetap bertahan kala tak sanggup lagi hatinya menanggung beban.

WANITA ITU PENYEMANGAT..
Ia dapat menjadi pendukung sejatimu seumur hidup.
Ia mampu membuat semangatmu kembali menyala ketika engkau mencoba menyerah.
Ia akan tetap mendukungmu untuk terus berjuang dengan belaian kasih sayangnya.

WANITA ITU MUDAH MEMAAFKAN..
Ia akan memaafkan ketika engkau mencoba membohonginya.
Ia akan memaafkan ketika engkau mencoba menduakan cintanya.
Ia akan memaafkan ketika engkau mencoba memarahinya.
Ia akan selalu memaafkan bahkan ketika khilafmu sudah teramat besar kepadanya.

BUKAN KERANA IA BODOH..
Melainkan kerana besar harapannya agar engkau kembali pada jalan yang benar.

BUKAN KERANA IA LEMAH..
Melainkan kerana kekuatan kasih sayang yang ingin ia tunjukkan agar engkau tetap bahagia.

Wanita diciptakan dari tulang rusukmu wahai kaum Adam.
Maka jagalah kehormatan mereka.
Naikkanlah derajat mereka.
Mereka diciptakan untuk hidup berdampingan denganmu wahai kaum Adam.
Mereka tidak ingin berada diatasmu. Tapi ingin selalu di sampingmu.

Maka hargailah wanita..
Muliakanlah mereka semulia akhlakmu yang engkau contohkan.
Cintailah mereka seperti mereka yang selalu setia mencintaimu.
Bersikap lembutlah kepada mereka kerana mereka adalah bagian dari ragamu.

Dan bimbinglah mereka agar mendapatkan tempat terhormat di sisi Allah yaitu menggapai Ridha_Nya. Aamiin..

Advertisements

March 10, 2013 at 2:44 am 2 comments

Kerana Putus Cinta, Anu Ku Potong

KUALA LUMPUR: Seorang lelaki berusia 30-an yang dipercayai putus cinta dan menghadapi tekanan perasaan nyaris maut apabila memotong alat sulitnya sendiri menggunakan sebilah pisau dalam kejadian berhampiran sebuah restoran di Danau Kota, Setapak, di sini, kelmarin.

Difahamkan, tindakan drastik lelaki terbabit mengakibatkan alat sulitnya itu hampir putus selain kehilangan banyak darah.

Dalam kejadian kira-kira jam 3 petang itu, mangsa bernasib baik apabila seorang lelaki berusia 26 tahun yang kebetulan lalu di kawasan berkenaan menemuinya terbaring di bahu jalan dalam keadaan berlumuran darah selain meronta-ronta menahan kesakitan sambil meminta pertolongan.

Menurut sumber, lelaki yang menemuinya itu kemudian bergegas membuat laporan di Pondok Polis Danau Kota, di sini, sebelum sepasukan anggota polis dan ambulans dikejarkan ke lokasi kejadian.

“Sebaik tiba di lokasi kejadian kira-kira lima minit kemudian, lelaki terbabit dikatakan masih kesakitan sambil memegang kemaluannya.

“Mangsa dilaporkan pengsan dipercayai kehilangan banyak darah ketika usaha mengangkatnya masuk ke dalam ambulans untuk dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL), bagi mendapatkan rawatan,” katanya.

Difahamkan, pihak berkuasa turut menemui sebilah pisau di lokasi kejadian dipercayai senjata digunakannya untuk memotong kemaluannya.

Menurut sumber, sebaik tiba di hospital, pembedahan segera dilakukan untuk menyambungkan alat sulit mangsa.

“Pembedahan yang memakan masa hampir dua jam itu dilapor membuahkan hasil apabila alat sulit lelaki terbabit berjaya disambung.

“Difahamkan, biarpun alat sulitnya itu berjaya disambungkan, kemungkinan kemaluannya pulih seperti sedia kala adalah tipis,” katanya.

Mangsa yang kini ditahan di wad di hospital berkenaan untuk rawatan susulan dilaporkan stabil dan difahamkan, selepas kecederaannya pulih, dia akan dirujukkan ke unit psikiatri bagi tindakan lanjut.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian berkenaan dan memberitahu pihaknya yakin tiada unsur jenayah dalam kejadian itu.

Kredit: Oleh Mohd Firdaus Ibrahim
mfirdaus@hmetro.com.my

October 11, 2011 at 10:25 am Leave a comment

Fitnah Akhir Zaman – Promosi Pelacuran Di Facebook

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada para pembaca semua. Dunia semakin menghampiri ke hari penghujungnya. Seperti mana anda semua sedia maklum, kiamat tetap akan berlaku cuma kita je yang tidak tahu bila masanya. Namun sebelum kiamat pasti akan ada tanda-tanda yang mengambarkan akan berlakunya kiamat. Antara petanda awal yang akan berlakunya kiamat seperti dalam hadis nabi iaitu:

Zina Bermaharajalela

 “Dan tinggallah manusia-manusia yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang.” – Sahih Muslim

Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang

 “Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah akan muncul pakaian-pakaian wanita dan apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang.” – Abu Hurairah r.a

Sudah jelas, keadaan sekarang menepati seperti mana hadis Nabi Muhammad s.a.w bahawa di akhir zaman perbuatan zina akan berleluasa dan perbuatan tersebut dilakukan secara terbuka tanpa segan silu. Malah ada yang menganggap bahawa perbuatan tersebut adalah hak individu yang perlu diberi penghormatan sehingga dianggap perbuatan yang mulia dikalangan sesetengah pihak.

Perbuatan penyebaran zina secara terbuka seperti promosi pelacuran di ruangan awam seperti facebook adalah tidak wajar kerana ia akan memberi kesan negatif kepada pelbagai pihak termasuklah budak-budak bawah umur. Facebook kebanyakan digunakan oleh setiap lapisan masyarakat termasuklah dikalangan remaja dan kanak-kanak. Sekiranya promosi perbuatan zina berlaku di ruangan facebook ia adalah malapetaka yang besar ke atas umat manusia. Keadaan ini lah yang di kenali sebagai fitnah di akhir zaman yang kebanyakannya tidak disedari oleh kebanyakan pihak berwajib.

Penyalahgunaan facebook harus dikenakan tindakan oleh pihak berwajib dan bagi pihak pengguna pulak tidak seharusnya anda semua mendedahkan maklumat peribadi di ruangan siber tersebut kerana pelbagai kemungkinan fitnah yang lebih dasyat akan berlaku. Maklumat peribadi anda seperti gambar seharusnya tidak dimuatnaikkan dalam akaun facebook kerana pelbagai pihak lain boleh memanipulasikan gambar tersebut tanpa anda sedari.

Inilah agenda Yahudi yang ingin menghancurkan umat manusia supaya mengikut jejak langkah mereka dengan hiburan secara halus tanpa kita sedari. Oleh itu saya nasihatkan kepada nada semua supaya berhati-hatilah dalam menggunakan facebook untuk mengelak dari fitnah yang mungkin berlaku kepada diri kita seperti mana yang telah berlaku kepada kawan-kawan kita.. Sedarilah sebelum terlambat…

Hayatilah Kisah benar yang di alami oleh kawan kita….

KUALA LUMPUR: Seorang wanita bukan saja menjadi mangsa penyalahgunaan gambar profil yang menawarkan perkhidmatan pelacuran di facebook (FB) malah dia turut diugut individu tidak bertanggungjawab jika membuat aduan kepada pihak berkuasa.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.30 malam, 8 Oktober lalu, mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Lina, 43, sedang melayari laman sembang sosial, facebook sebelum menemui sebuah profil menggunakan gambar diri dan suaminya tanpa kebenaran.

Katanya, pemilik profil berkenaan itu turut memberikan nama baru untuk pasangan berkenaan.

“Saya menerima kejutan yang lebih hebat selepas menemui gambar peribadi yang digunakan sebagai umpan atau promosi perempuan jalang untuk kegiatan pelacuran melalui laman sembang sosial itu,” katanya.

Menurutnya, apabila dia dan suaminya menghantar pesanan ringkas kepada pemilik akaun profil berkenaan untuk mengeluarkan gambar, mereka hanya menerima mesej berbentuk ugutan.

Beliau berkata, pemilik berkenaan mendakwa tidak akan mengeluarkan gambar mangsa dan suaminya sebaliknya akan menyebarkan lagi gambar terbabit secara meluas di facebook.

“Seperti yang didakwa, suspek terbabit membuka akaun facebook baru menggunakan nama lain tetapi menyalahgunakan gambar saya dan suami.

“Malah maklumat peribadi dalam akaun berkenaan menyerupai identiti suami saya, kami bukan saja diaibkan tetapi identiti peribadi kami digodam oleh pihak tidak bertanggungjawab,” katanya.

Kredit: Harian Metro

October 11, 2011 at 5:25 am Leave a comment

Doktor Lelaki Rawat Pesakit Wanita

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada anda semua, tengok tajuk macam best je….apa komen anda jika doktor lelaki merawat pesakit wanita/perempuan sehingga menampakkan aurat pesakit tersebut??? Kalau pesakit tersebut adalah isteri anda apakah perasaan anda??? Suka? Rela? Ok je… atau tidak suka dan tak redha melainkan keadaan yang darurat sehingga melibatkan nyawa itu dibolehkan.

Di Malaysia kebanyakan hospital masih lagi membenarkan doktor lelaki merawat pesakit wanita terutamanya ketika wanita itu ingin bersalin. Tidakkah lebih wajar dan sesuai jika doktor perempuan menyambut kelahiran bayi atau merawat setiap anggota wanita yang sakit melainkan keadaan yang darurat. Begitu juga sebaliknya bagi pesakit lelaki, sebaiknya doktor lelaki yang merawat pesakit lelaki jika melibatkan keadaan yang mengaibkan mereka. Inilah pentingnya cara atau adab dalam Islam untuk menjaga maruah setiap manusia tidak kira jantina, agama dan bangsa. Tetapi kita sekarang lebih kepada cara rawatan di barat yang tidak kira keadaan sehingga seseorang itu terpaksa maruahnya tercemar.

So apa yang perlu dibuat ialah kembalilah kepada konsep Islam yang sejagat dan amalkannya di negara kita. Jika tidak kita sentiasa berada dalam keadaan serba salah disebabkan keadaan yang kita tidak inginkan. Walau pun tak suka tetapi itu keadaan yang perlu kita lalui, untuk mengelakkanya tukarla keadaan tersebut dan pilihlah doktor yang sesuai untuk merawat diri, anak, isteri dan suami anda untuk menjaga maruah dan harga diri kita. Pikir-pikirkanlah bersama dan pilihlah yang terbaik berlandaskan atau berpandukan ajaran Islam.

Wallahuallam.

October 5, 2011 at 1:56 pm 6 comments

774 Wanita Gersang Cair Digoda Nigeria

Assalamualaikum dah salam sejahtera kepada para pembaca semua, hari ini terdapat isu menarik mengenai masalah sosial yang melibatkan wanita-wanita tempatan lebih-lebih lagi orang melayu islam. Sungguh mendukacitakan sekiranya terdapat umat islam yang dipergunakan oleh pihak tertentu untuk mengambil kesempatan di atas kelemahan orang lain terutama wanita.

Wanita seperti yang kita tahu, mereka adalah golongan yang lemah dan mudah untuk dimanipulasi oleh pihak tertentu sekiranya tidak ada benteng yang kukuh.  Apa itu benteng yang kukuh bagi kaum wanita yang sedia lemah ini????…. Benteng dari ancaman luar ke atas wanita ialah, iman yang teguh perlu ada dalam diri setiap wanita. Apabila tiada iman ditambah pula dengan kekurangan ilmu sudah pasti kaum wanita mudah dimanipulasi oleh pihak tertentu. Hal ini kerana, sekiranya setiap godaan, ujian, penipuan dan sebagainya hanya dapat diatasi dengan iman yang teguh.

Selain itu, seperti yang kita tahu setiap orang mempunyai nafsu tidak terkecuali wanita dan nafsu ini hanya boleh dikawal dengan kaedah yang betul menurut islam.  Kebanyakan wanita yang mudah diperguna oleh lelaki ialah wanita yang belum berkahwin dan lanjut usia. Keadaan ini mudah berlaku kerana golongan wanita ini tidak dapat melepaskan nafsu mereka dengan cara yang halal. Oleh itu apabila mereka digoda dan dipujuk rayu, dengan mudahnya mereka akan terangsang dan tergoda oleh pujuk rayu lelaki berhidung belang tanpa mereka berfikir panjang. Situasi ini lebih mudah berlaku kepada insan yang dahagakan kasih sayang.  Sudah kena tipu barulah mereka rasa menyesal.

Dalam keadaan ini peranan lelaki adalah amat penting bagi setiap wanita iaitu, sebagai penasihat dan pembuat keputusan terhadap tindak tanduk wanita. Oleh itu, wanita yang berkahwin lebih selamat dari wanita yang bujang atau dara tua kerana mereka ada suami yang boleh menjadi hakim, penasihat, pembimbing, tempat rujukan dan pembuat keputusan yang logik sebagai benteng untuk menjaga diri wanita itu sendiri.  Isteri yang taat pada suami itu adalah salah satu punca kebahagiaan rumah tangga.

Ingin saya sarankan kepada wanita-wanita diluar yang belum berkahwin, segerakanlah berkahwin dengan lelaki pilihan anda sekiranya sudah ada calon, tak perlu ditangguh-tangguhkan dalam membuat kebaikan. Bagi yang tiada calon terus mencuba cari calon yang sesuai iaitu lelaki yang pentingkan agama bukannya lelaki handsome semata-mata tetapi akhirat ntah kemana…Perkahwinan bukanlah menambahkan masalah tetapi lebih kepada menyelesaikan banyak masalah…Jika tidak….kes di bawah inilah salah satu masalah yang akan berlaku jika anda “WANITA” tidak bersuami atau… isteri yang tidak taat pada suami….renung2kanlah dan selamat berifikir….

KUALA LUMPUR: Koleksi surat, skrip dan puisi cinta serta gambar lelaki berkulit putih kacak, antara bahan ditemui polis dalam komputer riba warga Nigeria yang digunakan mereka untuk mengaut RM24 juta daripada 774 wanita tempatan dalam tempoh lapan bulan pertama tahun ini.

 Statistik Polis Diraja Malaysia (PDRM) juga mencatatkan sepanjang 2010 hingga Ogos lalu, seramai 232 warga Nigeria ditahan kerana terbabit penipuan Internet dengan menyasarkan wanita Malaysia sebagai mangsa.

 Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman, Datuk Syed Ismail Syed Azizan, berkata siasatan polis mendapati sindiket penipuan warga Nigeria di negara ini mempunyai skrip atau ayat cinta yang dicipta khusus bagi memancing wanita tempatan terutama mereka yang kesepian dan ketandusan kasih sayang.

“Taktik atau cara yang mereka lakukan ialah menghantar e-mel atau mesej melalui laman sembang sosial di Internet seperti facebook, Tagged dan Wayn kepada ratusan mangsa dalam sehari,” katanya.

 Menurutnya, hasil siasatan pada komputer riba yang digunakan seorang ahli sindiket terbabit, pihaknya menemui skrip berkenaan bersama fail lain yang siap disusun atur dalam pelbagai versi bagi menjayakan rancangan mereka.

September 29, 2011 at 5:01 am Leave a comment

Pengantin Gelisah Malam Pertama

Salam, ini cerita Along Punya Pasal…Malam Pertama Pun Hati Takde Tenang… Kahwin Pun Mau Hutang Dengan Along Ini Akibatnya…So Nak Kahwin Jangan Hutang Sama Along Atau Mana-Mana Bank Macam Along…Langkah Terbaik Nak Hutang Ialah Dengan Bakal Mak/Bapak Mentua…Kalau Tak Dapat Bayar Pun Xpe…Hehe Itu Anak Sudah Sayang Sama Lu…So Bapak Jugak Pasti Sayang Sama Lu…Ok…Ini Khas NAsihat Untuk Bakal Pengantin Baru…..

JOHOR BAHRU: Malam pertama seorang pengantin baru tidak seindah diimpikan apabila dibayangi lapan along yang memburunya selepas gagal melunaskan pinjaman berjumlah RM10,000 yang dibuat sebagai hantaran kepada keluarga pengantin perempuan.

Mangsa hanya mahu dikenali sebagai Zali, 24, berkata, dia juga terpaksa berlakon gembira ketika diraikan sebagai raja sehari di atas pelamin ketika majlis persandingan berlangsung di rumah pengantin perempuan di bandar raya ini, awal bulan lalu.

Zali berkata, nasibnya ibarat ‘sudah jatuh ditimpa tangga’ apabila menanggung hutang along yang mengenakan kadar faedah pinjaman hingga 200 peratus.

“Saya kekurangan wang untuk menyediakan wang hantaran serta perbelanjaan lain lalu meminjam wang daripada along kerana buntu selepas tiada sesiapa dapat membantu.

“Along pertama meminta saya memasukkan RM1,000 ke dalam akaun banknya sebagai cagaran bagi mendapatkan RM10,000 dan selepas melakukannya, dia berdiam diri walaupun dihubungi beberapa kali,” katanya.

Kredit: By Metro
Oleh Salman Hamat
salman@hmetro.com.my

September 23, 2011 at 2:36 am Leave a comment


Contact Me

Chat with me

Masukkan Email anda untuk mendapatkan maklumat terkini dari blog zakizakirin

Join 35 other followers

Rahsia Membina Mesin WANG PERCUMA

Photobucket

Sedekah Tanpa Wang

Photobucket

AL-Qur’an Miracle 22 In 1

Kalendar

December 2017
M T W T F S S
« Nov    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Download Percuma

Please Save Our World

Iklan

Bank Pilihanku

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Pautan Kerajaan

Categories

Yang Paling Digemari

Jumlah Pelawat

Blog Stats

  • 373,409 hits

Pengintip Harian

Flag Counter

Follow My Twitter