Tips Hilangkan Sakit Gigi

October 4, 2011 at 3:01 am 13 comments

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca.. Kali ini saya nak bongkarkan satu rahsia yang mungkin tidak pernah anda semua tahu. Tip rahsia ini berlaku secara kebetulan sahaja iaitu bagaimana nak menghilangkan rasa sakit gigi yang berlubang.

Anda pernah sakit gigi???? Ermmmm mesti rasa sakitkan?? Kalau sakit gigi je pasti benda lain pun tak dapat buat, makan lagila… So anda tahu macamana nak hilangkan sakit gigi yang berlubang atau gigi pecah dan sebagainya???? Kali ini saya dedahkan kepada anda semua satu tip yang sangat berguna iaitu gunalah minyak mestika….

Minyak Mestika??? Kenapa?? Kejadian ini berlaku pada saya sendiri iaitu saya pernah makan buah mangga/pelam/pauh dengan kadar yang banyak. Tiba-tiba saya rasa sakit gigi yang teramat sangat sehingga nak makan pun tak boleh. So my father told me, why not u try Minyak Mestika? Apa? and then saya try baru tahu kesannya. Anda tak percaya ke?? sebab Minyak Mestika adalah minyak panas untuk kegunaan luar sahaja.

Seperti mana di kotak minyak tersebut dinyatakan iaitu digunakan secara tradisional untuk melegakan skit otot, sakit sendi, terseliuh, sakit perut, kembung perut, kanak-kanak kencing malam dan digigit serangga. Tidak dinyatakan pun boleh digunakan untuk menghilangkan saki gigi.. Pelikkan…Kalau nak tahu keberkesannya cuba:

1. Ambil kapas

2. Titikkan minyak mestika atas kapas

3. Letakkan kapas tersebut di tempat gigi berlubang

4. Tahan untuk beberapa minit

5. So.. barulah anda tahu kesannya serta merta….

Selamat mencuba… tetapi saya tak tahu pulak kesannya kepada gigi anda sebab setakat ini saya tidak merasakan apa-apa kesan lagi…

About these ads

Entry filed under: Ilmu, Lain-lain, Tips. Tags: , , , , , , , , .

774 Wanita Gersang Cair Digoda Nigeria Doktor Lelaki Rawat Pesakit Wanita

13 Comments Add your own

  • 1. aya  |  October 4, 2011 at 1:07 pm

    wa.. mmg berkesan pun saudara. Suami ana pun pernah cuba, mmg berkesan. cuma bukanla terus drastik lega, perlahan2…

    Reply
  • 2. zafarina  |  May 12, 2012 at 5:34 am

    betul ke ni berkesan

    Reply
    • 3. zakizakirin  |  May 12, 2012 at 10:36 am

      cuba dulu baru tahu berkesan ataupun tidak, admin telah mencubanya dan berkesan. tak taulah kalau xngam dengan gigi orang lain, papepun cuba dulu…

      Reply
  • 4. Ctiey Zara Ramliy  |  July 14, 2012 at 11:41 am

    minyak angin cap kapak boleh x?sakit saya sampai kat kepala..berdenyut..

    Reply
    • 5. zakizakirin  |  July 15, 2012 at 11:18 pm

      minyak cap kapak belum dicuba lgi…nak tau kena cubala..hheehege

      Reply
  • 6. ayunie  |  July 30, 2012 at 5:05 pm

    sakit sangat2…saya dh xtahu nk buat cmna lg..

    Reply
    • 7. zakizakirin  |  July 31, 2012 at 6:28 am

      tryla pakai minyak mastika..letak je kat gigi yang sakit..hehehe

      Reply
      • 8. TakaFuji  |  September 24, 2012 at 5:38 pm

        mane nak cari minyak mestika pkl 1 pagi ni. arghhhh

      • 9. zakizakirin  |  September 26, 2012 at 4:34 am

        kat mana mana kedai runcitla….

  • 10. Asfa Zulkifli  |  February 15, 2013 at 5:42 am

    x de rasa pape ke kalau letak kapas yg ada minyak tu kat dalam mulut??

    Reply
    • 11. zakizakirin  |  March 10, 2013 at 2:31 am

      rasa pahit sikit dan terasa jugakla minyak tu…

      Reply
  • 12. Nurul Miasara Nasuha bt Muhammad  |  April 28, 2013 at 9:57 am

    akak sy dh cuba Minyak Mestika tu tapi gigi saya terus bengkak terus.

    Reply
    • 13. zakizakirin  |  May 11, 2013 at 1:50 am

      gigi jadi bengkak? biar betul…saya guna takde masalah pun, kalau bengkak kena refer dgn doctor tu mungkin xsesuai atau ada sakit lain.

      Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Contact Me

Chat with me

Masukkan Email anda untuk mendapatkan maklumat terkini dari blog zakizakirin

Join 25 other followers

Rahsia Membina Mesin WANG PERCUMA

Photobucket

Sedekah Tanpa Wang

Photobucket

AL-Qur’an Miracle 22 In 1

Kalendar

October 2011
M T W T F S S
« Sep   Nov »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Download Percuma

Please Save Our World

Iklan

Bank Pilihanku

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Pautan Kerajaan

Categories

Yang Paling Digemari

Jumlah Pelawat

Blog Stats

  • 154,540 hits

Pengintip Harian

Flag Counter

Follow My Twitter


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 25 other followers

%d bloggers like this: