Archive for July, 2011

Oh Kerana Mu Baju Kuning

Salam ceria untuk semua, kali ini saje je saya nak postkan satu video yang sangat lucu dengan sikap orang Melayu terutamanya dari pihak keselamatan Negara. Apa salahnya memakai baju warna kuning ketika jumpa Perdana Menteri Malaysia, gara-gara pakai baju warna kuning kena tangkap oleh pihak polis.

Yang lagi peliknya ialah ada yang pakai jersi warna kuning pun kena tangkap jugak, alahai kelakarnya pihak keselamatan Negara kita sampai buat kerja tak kena pada caranya. Kita sebagai pekerja biarlah nampak profesional sikit di mata orang awam walaupun kita memang tak profesional…Ermmmm malu aku  bila tengok video ini….

Jangan aku pulak yang kena tangkapnya sebab gara-gara pakai baju warna kuning…itu gambar aku sebelah yang dah lama pakai baju kuning dari tahun 2007 lagi…Janganlah kerana perhimpunan bersih 2.0 9 julai hari tu semua pemakai baju kuning kena tangkap…..ni mungkin sebab takut warna kuning kot…warna kuning sepatutnya warna ceria bila kita pakai…aiyo…ini banyak peningla dengan keadaan semasa sekarang macam-macam perkara yang tak masuk akal pun boleh jadi sampai memalukan diri sendiri…apa lagi saksikan video dibawah…okeh….sekian…

July 28, 2011 at 3:38 pm Leave a comment

Inilah UMNO Kebanggaan

1. Siapakah yang menukar wang Royalti kepada wang Ehsan pada tahun 2000 apabila PAS berjaya merampas negeri Terengganu dari tangan BN dalam PRU 1999? (Negeri Terengganu itu majoriti penduduknya adalah Melayu)

2. Siapakah yang menghalang kerajaan kedua-dua negeri bermajoriti 95% Melayu (Kelantan dan Terengganu) menikmati hasil royalti Petronas, sedang negeri-negeri seperti Sabah dan Sarawak tidak dikenakan tindakan sama?

3. Siapakah yang menghalau peneroka bandar dikalangan orang Melayu di Kg Berembang (KL), Kg Plentong (JB), Kg Chubadak (KL), Kg Malaysia Tambahan (KL)?

4. Siapakah yang menghalau Melayu Pulau Pinang dengan helah pembangunan hingga mereka merempat ke Seberang Jaya dan Kedah Selatan?

5. Siapakah yang menggadai Tanah Rezab Melayu hampir 50% dari 3 juta hektar pada 1948 kepada 1.6 juta hektar pada 1997?

6. Siapakah yang membunuh orang Melayu kerana perbezaan fahaman politik di Kg Memali, Lubuk Merbau dan Hutan Aji?

7. Siapakah yang membolot saham AP untuk menantu dan kroni, sedang ia adalah hak setiap rakyat dibawah dasar DEB?

8. Siapa yang melingkupkan dasar DEB hingga milikan ekuiti Melayu tersekat kepada 18% pada 2000.

9. Siapakah pula yang memansuhkan DEB, dan diganti dengan dasar Liberisasi dan Model Ekonomi Baru yang mesra kapitalis dan anti subsidi?

10. Siapa yang menyelewengkan dana untuk orang Melayu yang miskin dalam program PPRT? Dari 54 billion yang diperuntukkan kepada orang Melayu hanya 2 billion sahaja yang sampai kepada orang Melayu, 52 billion lagi lesap di telan pentadbiran UMNO.

11. Siapa yang mengkhianat wasiat Raja-Raja Melayu menjelang kemerdekaan supaya tidak diserah bukit, gunung dan pulau kepada bukan Melayu?

12. Siapa yang mencipta krisis perlembagaan 1982 yang menyebabkan kuasa Yang DiPertuan Agung terhakis dan hanya sekadar menjadi rubber stamp Parlimen?

13. Siapa pula yang melucutkan kekebalan Raja-Raja Melayu pada awal 1990-an?

14. Siapa yang menggelarkan rajanya ‘NATANG’ bila namanya ditolak sebagai Menteri Besar Terengganu selepas PRU12 yang lalu?

15. Siapakah yang mengubah sempadan kawasan undi majoroti Melayu bila Melayu sendiri menolak Umno dalam PRU 1999 dan tidak menambah kerusi Parlimen di Kedah, Kelantan dan Terengganu pada persempadanan semula tahun 2002?

16. Siapa yang melanggar peruntukan Perlembagaan mengenai hak-hak istimewa orang Melayu untuk mendapat biasiswa?

17. Siapa yang menukar biasiswa kepada pinjaman PTPTN dengan kadar 4%?

18. Siapa yang mencemar bahasa Melayu dengan istilah-istilah “infotainment”, “boulevard”, “presint”, “bajet” dan lain-lain?

19. Siapa yang menukar bahasa pengantar dari bahasa Melayu kepada bahasa Inggeris dalam pembelajaran Sains dan Matematik pada ketika jurang pendapatan bandar-luar bandar semakin melebar?

20. Siapa yang mencadangkan syarat wajib lulus Bahasa Inggeris untuk SPM dan bahasa pengantar Inggeris di universiti-universiti?

21. Siapa yang jual air kepada negara jiran dengan harga 3 sen 1000 liter, dan jual balik kepada rakyatnya sendiri dengan harga 80 sen 1000 liter?

22. Siapa yang serah blok minyak kepada negara Brunei tanpa persetujuan DUN, Parlimen atau YDPA?

23. Siapa yang cuai menjaga tanahair sendiri hingga Pulau Batu Putih dan Singapura terlepas ke negara orang?

24. Siapa yang menghapuskan tulisan jawi dari diajar di sekolah-sekolah dalam tahun 1960an dahulu?

25. Siapa yang kata Sekolah Agama Rakyat (SAR) tempat melahir militan dan ekstrimist Islam dan mengwar-warkan perkataan “Sindrom Qiamulail” kepada anak-anak yang bersekolah ketika itu?

26. Atas alasan itu, siapa yang menghentikan geran perkapita kepada SAR hingga menyebabkan sebahagian institusi pendidikan agama hidup segan, mati tak mahu atau setengahnya berkubur tanpa nesan?

27. Siapa yang mencadangkan pelan pembangunan Kg Baru Kuala Lumpur hingga membuka milikan kepada 40% bukan Melayu?

28. Siapa yang kekang akta-akta maklumat, Auku dan pandangan kedua orang Melayu supaya orang Melayu senang diperbodohkan?

29. Siapa yang naikkan harga petrol, diesel dan barangan asas kepada ketika Melayu adalah golongan majoriti yang miskin di negara ini?

 30. Siapakah pula yang memperbodohkan dirinya konon mengaku Melayu sedang nama Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (PEKEMBAR) dibuang dan diguna bahasa penjajah UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION (UMNO)?

Sumber: biaqpila

July 28, 2011 at 5:03 am Leave a comment

Curi Maklumat Pengguna Di Cyber Cafe

Salam dan selamat sejahtera.. ini adalah satu perkongsian maklumat kepada anda semua yang suka menggunakan komputer di mana-mana Cyber Cafe. Hal yg sangat penting terutama pada orang yang suka on9 di Cyber Cafe…

Ok,sebelum korang guna PC..1st Check device ni sama ada disambungkan dekat CPU atau tak.. Alat ini dinamakan Keystroke. Ia dicucuk di hujung cable keyboard yang terhubung ke PC, ini digunakan untuk menyimpan semua data yang telah diketik oleh keyboard itu…

Kebanyakan ini dipakai di Internet kafe, pameran, hotel dan lapangan terbang. Maka berhati2lah terutama anda yang menggunakan Internet di tempat seperti itu untuk mengakses account bank online atau site penting lainnya.

Setelah anda masuk ke account bank, dan setelah selesai, meninggalkan PC, orang lain akan dengan mudahnya untuk membuka account itu kembali dgn apa yg sebelumnya anda ketik, yg telah tersimpan di dlm Black Device.

Jadi, sebaiknya anda periksa dahulu PC jika Ada sesuatu yg mencurigakan di belakangnya sebelum menggunakan Internet di tempat umum untuk mengakses site penting.

Semoga informasi ini berguna untuk anda semua..

Oppss..Jangan lupe kongsi dengan kawan-kawan yang tak tahu ye..:)..

sumber : wikipedia

July 23, 2011 at 11:13 am 2 comments

Pemain Bowling Pro

Salam, kali ini saya nak tunjukkan kepada anda semua mengenai seorang pemain bowling yang sangat pro. Tidak semua orang boleh buat seperti pemain tersebut. Anda tak percaya? cuba tengok di bawah pasti teruja dan mungkin anda semua boleh pikir macamana pemain tersebut boleh buat aksi tersebut yang sangat luar biasa.

Kalau anda nak belajar baling bowling seperti di atas? Pergilah training setiap hari pasti skill luar biasa akan tercipta secara semulajadi pada diri anda….xpercaya cuba..k

July 22, 2011 at 3:40 am Leave a comment

Kekuatan Seks Gadis Mesir

Salam ceria untuk anda semua. Macam tak percaya je tengok tajuk post ni. Hehehe mula-mula aku pun tak percaya sebab sebelum ni aku hanya dengar cerita je bahawa gadis dari Mesir ni kuat seks. Hari terbukti jelas bahawa gadis-gadis mesir ni kuat seks sampai mengadakan seks 16 kali satu hari…Woooo dasyat letih para seuami yang nak melayannya. Sabar jelah kalau lelaki itu lemah tenaga batinnya.

So kepada mana-mana lelaki yang bercadang untuk berkahwin dengan perempuan dari Mesir, bersiap sedialah dari segi batin anda. Jika batin anda lemah, dapatkanlah pelbagai rawatan tradisional untuk menguatkan panahan batin supaya isteri anda tidak rasa puas nanti. Oleh itu, bersiap sedialah dalam pelbagai aspek batin, fizikal dan rohani kalau rasa tak yakin dengan kemampuan batin sendiri, saya syorkan kahwin jelah dengan orang tempatan supaya selamat rumah tangga…Anda tak percaya denga apa yang saya kata? Dengarlah cerita dari kawan kita di Mesir di link ini:

Kekuatan Seks Gadis Mesir 16 Kali Sehari

July 17, 2011 at 9:32 am Leave a comment

Hikmah disebalik Himpunan Bersih 2.0

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca..Seperti yang kita semua ketahui Negara kita Malaysia pada 9 Julai 2011 telah berlaku peristiwa besar di Kuala Lumpur iaitu Demontrasi Bersih 2.0. Demontrasi tetap dilakukan walaupun  dihalang oleh pihak Kerajaan termasuklah dari Pihak Keselamatan iaitu PDRM. Sebelum demontrasi ini dilakukan terdapat pelbagai pihak yang mula bangkit untuk menyatakan sokongan dan bantahan mereka.

Demontrasi ini dilakukan oleh pihak NGO yang disokong kuat oleh pihak parti pembangkang terutamanya PAS, PKR dan DAP untuk menuntut proses pilihan raya yang adil, bersih dan saksama. Tuntutan ini dilakukan adalah kerana didapati bahawa kerajaan sekarang UMNO tidak adil dalam melaksanakan pilihan raya dalam masa yang sama pihak SPRM Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia lebih memihak kepada Kerajaan. Hal ini disokong apabila terdapat pelbagai bukti yang dikatakan SPRM tidak telus dalam melaksanakan tugasnya seperti bukti yang tersebar di internet sebagai contohnya terdapat pengundi hantu, pengundi lebih dari 10 orang dalam satu rumah, rasuah, undi pos yang boleh dimanipulasi oleh pihak kerajaan dan sebagainya.

Hasil daripada perancangan demontrasi bersih tersebut, pelbagai pihak telah muncul untuk memberikan pelbagai pendapat mengenai halal atau haram berdemontrasi. Seperti yang kita tahu pihak kerajaan tidak membenarkan demontrasi tersebut dijalankan namun, bagi pihak bersih mereka menyalahkan kerajaan kerana mereka ada hak untuk berkumpul dan melakukan demontrasi dalam menegakkan keadilan demokrasi. Keadaan ini telah menimbulkan  kesedaran semua pihak mengenai perkara tersebut  seperti Ilmuan Salafi yang lebih taat pada pemimpin yang sedia ada dengan tegas menyatakan bahawa demontrasi itu adalah haram. Bagi pihak Ilmuan dalam Perjuangan Parti PAS mereka sokong demontrasi tersebut bertujuankan menegak keadilan demokrasi pilihanraya.

Walau bagaimanapun terdapat juga Ilmuan yang tidak memihak pada mana-mana pihak kerana mereka adalah golongan akademik yang lebih kepada Neutral. Sebaliknya bagi pihak kerajaan mereka secara jelas menolak dan mengharamkan Demontrasi Bersih 2.0 tersebut untuk menjaga keamanan Negara. Keadaan ini secara tak langsung telah membuatkan para ilmuan Islam kita bangkit memberikan pandangan masing-masing untuk menegakkan kebenaran dalam berhujah.. Pandangan-pandangan ini dapat dilihat dalam internet terutamanya Youtube.

Namun demikian, pandangan-pandangan mereka akan mengelirukan kebanyakan orang awam yang cetek Ilmu agamanya seperti saya kerana ia seolah-olah saling menyalahkan sesama umat Islam antara Ilmuan Salafi, Ilmuan PAS, UMNO dan ahli-ahli akademik yang semuanya adalah beragama ISLAM. Oleh itu, apa yang dapat dilihat dari kesedaran mengenai demontrasi bersih 2.0 ini, eloklah para-para ilmuan semua berkumpul untuk membentuk kata sepakat yang jelas demi menjaga perkembangan Islam di Malaysia yang tercinta.

Tidakkah ini merupakan satu hikmah yang berlaku akibat wujudnya bantahan dan sokongan pada Demontrasi Bersih 2.0 tersebut. Sebaik-baiknya semua para Ilmuan berkumpul untuk menyelesaikan masalah yang timbul demi kepentingan umat Islam itu sendiri yang sedang berkembang di Malaysia. Oleh itu, saya berharap pihak-pihak yang merasakan dirinya cukup Ilmu dan hujah dalam menyatakan sebarang pendapat wajar bangun dan tampil kehadapan untuk berbincang dan menyelasaikan masalah Ummah ini…Mudah-mudahan para Ilmuan semua terfikir untuk berkumpul bersama bukannya saling menyalahkan antara satu sama lain kerana berbeza pendapat.

Sekian Wasalam, sama-samalah kita berdoa….

July 10, 2011 at 5:02 pm Leave a comment


Contact Me

Chat with me

Masukkan Email anda untuk mendapatkan maklumat terkini dari blog zakizakirin

Join 35 other followers

Rahsia Membina Mesin WANG PERCUMA

Photobucket

Sedekah Tanpa Wang

Photobucket

AL-Qur’an Miracle 22 In 1

Kalendar

July 2011
M T W T F S S
« Jun   Aug »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Download Percuma

Please Save Our World

Iklan

Bank Pilihanku

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Pautan Kerajaan

Categories

Yang Paling Digemari

Jumlah Pelawat

Blog Stats

  • 347,366 hits

Pengintip Harian

Flag Counter

Follow My Twitter