Kasihan Isteri, Suami Penipu

September 6, 2009 at 1:43 am 18 comments

Salam semua jumpa kembali dalam post terbaru di blog zakizakirin…

Ermmmmm…. Kalau ditanya kepada setiap individu kebanyakannya mengatakan seronoknya apabila masuk alam rumah tangga terutamanya bagi yang belum kahwin tidak kira orang yang dah berumur ataupun masih lagi anak muda. Alam rumah tangga adalah satu alam yang cukup indah jika kita dapat membentuk suasana yang harmorni antara ahli-ahli keluarga. Keseronokan akan wujud bila hubungan kasih sayang antara suami isteri dan anak-anak dapat dibentuk… tetapi malangnya jika keadaan sedemikian tidak berlaku seperti yang diimpikan oleh semua pasangan.

Apa yang diceritakan mengenai malangnya seorang isteri yang mempunyai suami yang suka menipu. Setiap kasih sayang isteri pada suami adalah 100% dalam proses mewujudkan hubungan yang erat. Namun dari segi kepercayaan anda tidak perlu meletakkan 100% kepercayaan pada suami anda  sebaik-baiknya anda simpan 10% atau 20% ketidak percayaan atau kecurigaan anda terhadapnya untuk memerhati tingkah laku suami anda. Akibat memberi kepercayaan 100% kepada suami, anda sebagai isteri kemungkinan akan menghadapi situasi ditipu oleh suami anda.

Berhati-hatilah dengan suami anda kerana dengan kepercayaan 100% yang diberi kemungkinan suami anda akan cuba mengambil kesempatan dalam menipu anda untuk melakukan perkara-perkara yang anda tidak suka. Termasuklah cuba menipu anda untuk membuka cawangan baru. So berhati-hatilah walaupun dia adalah suami anda. Apa yang perlu anda buat ialah sentiasa berhubung dengan suami anda dan memerhatikan apa-apa perubahan yang berlaku dari hari ke hari dari permulaaan anda mengenalinya sehinggalah penghujung perkahwinan anda “ending of life”.

Seandainya ada perubahan yang berlaku pada suami anda cepat-cepatlah anda ambil masa duduk bersama dan berbincang dengan cara yang sebaik-baiknya untuk menyelesaikan masalah bukannya untuk menambahkan masalah.. Tetapi apa yang berlaku isteri tidak sedar bahawa dia ditipu sehinggakan suami kahwin seorang lagi dia tidak sedar. Sedar-sedar dah suami kahwin 3 baru nak menangis mengadu situ mengadu sini. Orang kata “nasi sudah jadi bubur makan jelah jangan buang.. membazir”. Nak tak nak terpaksa bermadu.

Kasihan isteri kalau dapat suami penipu, untung suami kalau isteri percaya 100% dapat kahwin 3…

Persoanlannya adakah anda sebagai isteri boleh hidup dengan suami yang suka menipu? Tidak bukan? Kita tanya lain dia jawab benda lain. Tidakkah sakit hati anda.. so sebelum kahwin carilah bakal suami yang pantang dalam tipu menipu… Baru aman hidup anda.. So fikir-fikirkanlah untuk diri anda dan keluarga anda pada masa akan datang..

Sekian dahulu dari zakirin a.k.a Cheky..

Wasalam..

About these ads

Entry filed under: Keluarga, Wanita. Tags: , , .

Siapa Orang Yang Gagal? Kehilangan Yang Amat Bermakna

18 Comments Add your own

  • 1. khai  |  September 13, 2009 at 3:24 am

    wah…kalau nak kahwin ramai kena pandai menipula ni ek…
    kalau dah puas pujuk isteri pertama…kena pandai2la.huhu

    Reply
  • 2. ana  |  September 30, 2009 at 3:54 am

    ermmm.. kisah yang menarik..
    buat lelaki, fikir2kan lah
    buat kaum hawa, fikir2kan lah..
    jgn biarkan penipuan ada dalam kehidupan rumahtangga

    Reply
  • 3. mimye  |  October 1, 2009 at 8:48 am

    xde sorang pmpuan pn dlm dunia ni sggup bmadu,kecuali die telah dbimbing oleh suami dgn mdlm dlh hal agama..redha dgn ketentuan illahi..ade sesetgah kaum hawa meletakkn syart yg ttggi utk suami..cthnyer nk yg kaya,yg blh support fmly..yg OKU pn ade..(ni kire xnk lebih pd die la ni..).pdhl kiter ni xtau sbnrnye sebaik2 istri ialah yg x nyusahkn suami die, yg x mmbebankn suami die,..kdg2 kiter x sedar..yg pahit d telan itulah kebahgiaan kite d akhirat besok..

    Reply
  • 4. Hana  |  March 12, 2010 at 1:49 pm

    Aku juga pernah ditipu laki laki,aku tinggal di pulomas Jakarta,dulu laki laki yang aku cintai menikah siri (sebut saja H.E) dan membimbing aku dalam hal agama,mengajarkan ngaji Quran,dan kami sebagai layaknya berhubungan suami istri.Karena status nya yang Haji diusia muda(kuliah)aku percaya.H.E tinggal di Bandung,tetapi sempat bekerja di Jakarta.Menunggu tak dinikahkan tahunan,tiba tiba E menikahi wanita lain yang aku tahu juga anak keluarga baik baik,wanita tersebut tidak
    tahu status E pernah menikah.Aku dengar dari kawan2 E ini,memang E pandai menipu dan licik.Sudah menjadi kebiasaan di keluarga besar E menipu/berbohong dengan menikah siri/sah dan menipu istri istri demi kepuasan
    duniawi(materi).Ayahnya E juga begitu.Penipu alias munafik.Dengan status haji betulan dipakai untuk simbol.Kudengar E sekarangpun menipu istri sah nya.Walau mereka sudah punya 2 anak
    E tidak tanggung jawab dan suka main WTS.

    Reply
  • 5. wati  |  June 28, 2010 at 8:14 am

    kdg2 ada suami yang menipu bkn sebab nk kwin..
    ada jgk yg menipu pasal duit…mengelak nk bg nafkah…
    itu yng sy alami…

    Reply
  • 6. seri  |  October 13, 2010 at 12:12 pm

    suami aku pun seorg penipu.alasan dia utk jaga hati aku.tapi asyik kantoi..tk tahu nk buat apa walau benda kecik nk jgk ckp tk betul….byk kali aku mintak cerai..mmg frust dpt suami penipu…apa yg patut aku buat

    Reply
    • 7. nurul  |  March 16, 2012 at 3:44 am

      sama je dgn sy, suami suka menipu benda2 kecil pun.. alasan semua kwn die punye la.. apa lah. sakitnyer hati. nak buat mcm mana ye>

      Reply
      • 8. zakizakirin  |  March 16, 2012 at 9:07 am

        sabar yea puan…itulah ujian…

  • 9. aida  |  June 30, 2011 at 2:35 pm

    Masuk nih dah kali keberapa ntah i jmp hp lain kt dlm beg keje suami..kt dlm moto suami..siap bungkus rapi2..ader pin kod lagi..alasan kwn punye..kwn tumpang simpan..hai la…kalo xkrn anak dah lame i angkat kaki…tapi tulah kan..agaknyer jodoh ni panjang lg….i dah bosan percaya kt dia…nk kater i ni sabo xderla sgt..sbb kalo i hangin..i xkan tegor dia smp dia plak naik hangin..tp kesian plak kt anak2..skang nih i nak pangang muka dia pun dah mls…nak mintak cerai kang kene laknat plak…entahla..hanya mampu mohon petunjuk dr Allah saje…

    Reply
  • 10. zakizakirin  |  July 2, 2011 at 9:13 am

    Si Isteri pun kena banyak2 bersabarla yeaa….mudah-mudahan si suami akan sedar kalau dia melakukan kesilapan…..kita berkahwin bukan untuk mencari masalah sebaliknya untuk menyelesaikan banyak masalah….hidup secara berkahwin dengan pasangan biarlah kita niat sehingga ke syurga bukan untuk dunia semata2….InsyaAllah…mudah-mudahan Allah memberi yang terbaik kepada kita semua…

    Reply
  • 11. sayang ur  |  July 17, 2012 at 5:31 am

    aku pun sama…nak mintak pandngan…suami aku tekantoi h/p dia,,,ade msg dri pompuan..tapi ayat pompun tu mmg kasar la..jadi aku msg pompuan tu, dia trus je col aku…kitaorg bcakap ok la..pompuan tu ckap laki aku col dia dlm 3 @ 4 pagi bagitau yg rindu sayg kat dia…aku rase frus sgat2..sedngkan suami aku x penah nk cl aku time2 cm tu pun…mmg x dihargai langsung…smpai skang kepercayaan aku pada suami aku cma ader pon dlm 35% je..knape la dia buat aku cam tu….aku rase x bleh trima la..mmg sdih la..

    Reply
    • 12. zakizakirin  |  July 19, 2012 at 6:58 am

      berdoalah banyak2 supaya Allah berkatkan keluarga puan dan jadikan suami puan seorang suami yang bertanggungjawab….

      Reply
  • 13. ayeshablyzz  |  August 28, 2012 at 12:15 pm

    Salam, Zakirin..nice blog…can follow me too, http://ayeshablyzz.wordpress.com. TQ

    Reply
    • 14. zakizakirin  |  August 29, 2012 at 9:44 pm

      terima kasih kerana sudi berkunjung….

      Reply
  • 15. safaridah anuar  |  September 21, 2012 at 1:11 pm

    sob…sob..ku jua alami perkara sama. x sangka laki yang aku tatang bagai minyak petrol yang penuh telah membakar segala sayang yang pernah ada untuknya selama ni…sungguh ku tak akan percaya lagi kpd lakiku…bertahan sebab anak-anak meningkat remaja.. kalo x dah lama aku blah..

    Reply
    • 16. zakizakirin  |  September 22, 2012 at 12:10 pm

      bersabar jelah puan, mungkin ada hikmah disebalik kejadian yang menimpa puan, kesabaran akan dibalas dengan ganjaran pahala, insyaAllah..

      Reply
  • 17. maura ahmad  |  October 13, 2013 at 4:45 am

    suamiku penipu, di blkg saya dia main perempuan tak cuman 2 to 3. bbrpa di antaranya ada yg mpe hamil. anehnya lg dia gk mau nyerein aku dan aku susah kali mau meninggalkan dia. sebenarnya aku ingin sekali berpisah dgnya krna dia dah menyakitiku lbih dr 3 thn

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Contact Me

Chat with me

Masukkan Email anda untuk mendapatkan maklumat terkini dari blog zakizakirin

Join 25 other followers

Rahsia Membina Mesin WANG PERCUMA

Photobucket

Sedekah Tanpa Wang

Photobucket

AL-Qur’an Miracle 22 In 1

Kalendar

September 2009
M T W T F S S
« Aug   Oct »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Download Percuma

Please Save Our World

Iklan

Bank Pilihanku

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Pautan Kerajaan

Categories

Yang Paling Digemari

Jumlah Pelawat

Blog Stats

  • 176,190 hits

Pengintip Harian

Flag Counter

Follow My Twitter


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 25 other followers

%d bloggers like this: